Vyhledávejte ve více než 434 ks repasovaných motorech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

Poškození v důsledku zabíhání motoru na nízkých otáčkách

Jaké chyby můžeme udělat při zabíhání motoru? Může po namontování motor na volnoběžných otáčkách běžet několik hodin? Jaké poškození mohou vzniknout?

Tento článek informuje, jak zabíhat repasované motory, který doporučuje renomovaný výrobce pístů KOLBENSCHMIDT.

 

Mnoho autoservisů a majitelů repasovaných motorů používá nesprávný způsob zabíhání repasovaného motoru. Po montáži nechají běžet motor několik hodin na volnoběžných otáčkách v domnění, že je to šetrná metoda zabíhání, nakolik motor není zatížen a vyhnou se tak jeho poškození. Ve skutečnosti je to úplně naopak. Dlouhé zabíhání na volnoběžných otáčkách já absolutně škodlivé! Tento způsob může způsobit nadměrné opotřebení nebo poškození.

 

Při zabíhání motoru na nízkých otáčkách nastávají tyto problémy:

  • V důsledku nízkých otáček olejové čerpadlo nevytváří dostatečný tlak, čímž do mazacích míst nepřivádí dostatek oleje.
  • Ložiska nejsou dostatečně mazané a chlazené. Nečistoty po broušení se nevymývají z kluzných ložisek.
  • Stěny válce nejsou dostatečně mazány, mikročástice po broušení nejsou vyplaveny, v důsledku čehož vznikají poškození.
  • Při nízkých otáčkách není píst zespodu ostřikování dostatečným množstvím oleje, což má za následek nedostatečné mazání pístního čepu a také pridieranie pístu o stěnu válce.
  • Turbodmychadlo je špatně mazané a již po 20 minutách jízdy na volnoběhu ho poškozuje a to nejen při záběhu, ale i při normálním provozu motoru.
  • Komponenty, jako jsou ventily, vačkové hřídele a vahadla, umístěné nejdále od olejového čerpadla, jsou mazány malým nebo žádným množstvím oleje.
  • Při volnoběhu pístní kroužky úplně netěsní. Horké výfukové plyny ohřívají stěnu válce a poškozují olejový film.

 

DOPORUČENÍ K záběhu motoru

  • Vozidlo by nemělo být zcela naložené
  • Motor by měl běžet při proměnlivých otáčkách až do maximální hodnoty 2/3 maximálních otáček
  • Vyhněte se jízdě s nízkými otáčkami motoru
  • Nepoužívejte maximální otáčky motoru při každém převodovém stupni.
  • Není vhodně zabíhat motor po dálnici při konstantních otáčkách.
  • Omezit brzdění motorem
  • Vyvarujte se delší době nečinnosti (např. Semafory, dopravní zácpy)

 

DALŠÍ TIPY 

  • Během neuskuteční fáze několikrát zkontrolujte hladinu oleje. Během fáze záběhu může být spotřeba oleje vyšší. Doporučuje se zkontrolovat hladinu oleje každých 50 až 100 km a v případě potřeby ji doplnit.
  • Důležité: Poprvé měnit olej max. po 600 – 800 ujetých km. Také vyměnit olejový filtr. Z motoru musí být odstraněny kovové mikročástice, které vznikají během zabíhání ve velké míře snižují životnost motoru

 

Pokračováním v procházení této webové stránky souhlasíte s používáním cookies. více informací

Nastavení cookies na této webové stránce jsou nastaveny na "Povolit cookies" vám prohlížení možné zkušenosti. Pokud budete pokračovat na používání této webové stránky bez změny nastavení cookies nebo klikněte na tlačítko "Přijmout" níže pak dáváte souhlas k tomu.

Zavřít