Vyhledávejte ve více než 739 ks repasovaných motorech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

5 základních kroků při opravách motoru

Zadření nebo přehřátí motoru znamená téměř jistou návštěvu servisu, kde motor dostanou spátky do kondice. Někdy stačí pár komponentů vybrousit a jindy je nutné je vyměnit. Velmi poškozený motor lze vyměnit za zcela nový. Podle rozsahu poškození motoru doprovázejí jeho opravy mnohé kroky. Nejčastěji se jedná o těchto 5 technik opravy motoru.

  1. Diagnostika a rozebrání motoru

Při autodiagnostice se odhalí skryté poruchy motoru a také to, zda je nutná oprava bloku motoru. Snímače počítače zachytí nejen chyby, ale dokáží také zhodnotit stav jednotlivých komponent motoru. Přesná lokalizace poruchy usnadní servisnímu pracovníkovi opravu. Díky diagnostice se zaměří na tu část motoru, kde se chyba nachází. Následuje vytažení motoru a jeho rozebrání. Po rozebrání technik vizuálně odhadne, které části motoru lze opravit a které je nutno vyměnit.

  1. Výbrus hlavy a bloku motoru

Velmi častou opravou je oprava hlavy motoru a bloku motoru. Jedná se vlastně o zarovnání hlavy válců a zarovnání celého bloku. Pomocí výbrusu se zvýší výkon motoru. Součástí této opravy je snížení hlavy a její těsnění, zvětšení sacích kanálů a ventilů. K poškození hlavy válců dochází hlavně při nedostatečném chlazení. Poškození bloku motoru se řeší frézováním a tlakováním. Opravit se dají drobné trhliny a problém není ani renovace hřídele.

  1. Přetěsnění motoru

Výměna těsnění motoru je důležitá kvůli spotřebě motorového oleje. Nefunkční těsnění mohou způsobit nejen únik oleje, ale také nefunkčnost chlazení. Smíchání motorového oleje s chladící směsí znamená katastrofu v podobě zadřeného či přehřátého motoru. Tímto způsobem se ničí také kliková i vačková hřídel a ostatní komponenty motoru. Během přetěsnění se demontují hlavy válců a vymění se pod nimi těsnění. Jedná se o časově a finančně náročnou, ale potřebnou opravu.

  1. Výměna komponentu

Spousta oprav motoru lze zrealizovat pomocí náhradních komponentů. V některých případech je nutná výměna součástky za novou a jindy stačí repasovaná komponenta. Nová klika, kryty, trysky či čerpadla znamenají pro vás motor lepší výkon a dlouhá léta bezproblémové jízdy.

  1. Vyčištění a nalakování motoru

Oprava motoru zahrnuje také vyčištění a nalakování motoru. Všechny části motoru se ručně sprejují a čistí štětci. Ruční čištění je detailní a nehrozí při něm zkrat. Součástí čištění je ošetření plastových částí motoru, které zvyšuje jejich odolnost a odpuzuje nečistoty. Závěrečným krokem je nalakování motoru. Nalakovaný motor lépe odolává korozi. Lakováním lze navíc odstranit drobné nedokonalosti na povrchu motoru.