Vyhledávejte ve více než 739 ks repasovaných motorech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

Co všechno shrnuje výměna motoru

Blok motoru se může porušit z více příčin. Nejčastěji dochází k zadření nebo přehřátí motoru, což vede ke zničení součástek nebo dokonce k prasknutí bloku motoru. Samozřejmě, že kontrolka motoru může indikovat i méně závažné poruchy než nízkou hladinu oleje nebo natankování nekvalitního paliva. V momentě, kdy se rozsvítí kontrolka motoru a výkon vozidla se sníží, navštivte nejbližší autoservis.

Když se auto porušuje, volejte odtahovku

Někdy vozidlo upadne do nouzového režimu a jindy vypoví službu úplně. S vozidlem zůstanete stát na krajnici. Důležité je zapnout výstražná světla, obléct reflexní vestu a postavit výstražný trojúhelník v dostatečné vzdálenosti od automobilu. Následně zavolejte do odtahové služby, která auto odtáhne do nejbližšího servisu. Tam vás možná čeká banální oprava, ale porucha může být i závažnější a výměna motoru vás neobejde. Pokud je váš vůz starší výroby, doporučujeme repasování motoru, které je s ohledem na zbytkovou cenu vozu rentabilnější možností.

Diagnostika a určení rozsahu poškození

Některé poruchy motoru lze odhalit vizuálně a jiné se diagnostikují pomocí počítače. Diagnostika kromě závažných poruch motoru odhalí nefunkční lambda sondu nebo nefunkčnost vstřikování paliva. Přímo v bloku motoru se jedná o poruchy vačkového a klikového hřídele. Po určení rozsahu poškození motoru vás servisní pracovník seznámí s možnostmi opravy a připraví přibližnou cenovou kalkulaci.

Řešení opravy motoru

Dobrý servis poznáte tak, že jeho pracovníci vám při poruchách motoru představí více možností opravy. Některé součástky lze opravit frézováním, broušením, tlakováním či honováním. Oprava motoru probíhá za pomoci speciálních strojů, které jsou velmi přesné. Takovými postupy lze opravit klikovou hřídel, ložiska nebo válce motoru. Praskliny bloku motoru a válců motoru se řeší výměnou motoru za nový.

Postup při výměně motoru

Postup při výměně motoru se liší podle toho, zda je nutné vyměnit pouze části motoru nebo celý jeho blok. Při výměně se dbá na to, aby se jednalo o stejnou značku motoru s identickými technickými parametry jako měl předchozí motor. Starý motor se odpojí od baterie, chladicího zařízení, od olejové vaničky, odstraní se všechny kryty a motor se zvedne do výšky. Nový motor se opětovně připojí na všechny uvedené součástky. Nedoporučujeme vám výměnu realizovat svépomocí. Již léta se do technického průkazu motor nezapisuje, a proto jej lze vyměnit bez byrokracie. Považuje se totiž za náhradní díl.