Vyhledávejte ve více než 739 ks repasovaných motorech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

Kouří vám pod kapotou? Důvodem je přehřátý motor

Při pohledu na odstavený vůz na krajnici, kterému zpod kapoty kouří, se jistě přežehnáte. Kouř z motoru nevěstí nic dobrého pro automobil a ani pro vaši peněženku. Důvodem kouření bývá většinou přehřátý motor. Víte, proč k přehřátí motoru dochází a zda se tomuto stavu dá předejít?

Příčiny přehřátí motoru

Sledujete kontrolky na palubní desce vozidla? Některé starší automobily na poruchy motoru neupozorní, a proto je nutné jednou za čas na palubní desku podívat. Kromě kontrolky stavu hladiny paliva, nezanedbejte ani kontrolku chladicí kapaliny. Teplota chladicí kapaliny vás upozorní na to, že dochází k přehřátí motoru. K přehřátí nemusí dojít jen v důsledku nízké hladiny chladicí kapaliny, ale také kvůli nízké hladině motorového oleje. Nedostatek oleje a chladicí kapaliny v nejhorším vedou k poškození hlavy válců motoru, roztavení pístů a následnému zadření motoru. Vyskytnout se však mohou i jiné poruchy ve vozidle, které vedou k přehřátí. Jedná se například o poškozený chladič, zanesené hadice chladicího systému, nefunkční těsnění hlavy válců nebo zaseknutý termostat.

Jak řešit příčiny přehřátí motoru

Přehřátí motoru se projeví kouřením zpod kapoty. V tomto momentě automobil odstavte na krajnici a přivolejte odtahovou službu. S přehřátím motoru si neporadíte sami. Ať vás ani nenapadne dolévat do chladicího systému vodu nebo se pouštět do jiných pokusů o nápravu. Ve většině případů byste nadělali více škody než užitku. Například byste mohli rychlým zchlazením motoru způsobit prasknutí válců. V servisu rychle odhalí, proč se motor přehřál a závadu odstraní. Jak se řeší oprava přehřátého motoru?

Nedostatečná hladina chladicí kapaliny: Dolité kapaliny až po vychladnutí motoru. Po dolití identifikace úniky chladicí kapaliny v servisu.

Spotřeba oleje, nedostatečná hladina: Dolití oleje a diagnostika motoru. Někdy bohužel motor dosloužil a je nutná výměna částí motoru za repasované díly.

Zanesený chladič: Vizuální kontrola a vyfouknutí usazenin. Zanesený chladič často způsobí pukliny na hadicích, které časem prasknou a následuje jejich výměna. Pokud je chladič velmi zanesený nebo poškozený, bude nutná jeho výměna za nový.

Těsnění hlavy válců: Výměna těsnění není drahá a jistě ji neodkládejte na později, protože by mohlo dojít k zadření motoru.

Zaseknutý termostat: Zaseknutí zavřeného termostatu identifikujete tak, že motor se přehřeje, ale chladící systém je studený. Ihned termostat vyměňte.