Akce!!! při objednávce motoru doručení 35€ (882 Kč)

Vyhledávejte ve více než 830 ks produktech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

Pozor na mizející motorový olej

Snižující se hladina motorového oleje bez zjevných příčin je pro motoristy výstrahou. Při zpozorování nadměrné spotřeby oleje moc neváhejte a skočte na kontrolu do autoservisu. Budete-li tento problém ignorovat, může dojít k zadření motoru. Oprava zadřeného motoru je časově a finančně náročná. Prevence je vždy levnější než odstraňování následků.

Příčiny spotřeby motorového oleje a řešení poruch

Nejčastější příčiny, pro které motor spotřebovává nadměrné množství oleje, jsou následující:

Používání nekvalitního oleje: Šetřit na motorovém oleji se nevyplatí. Vždy kupujte značku oleje doporučenou výrobcem vozidla.

Opotřebované válce, písty a pístní kroužky: Pravidelné návštěvy servisu a kontrola motoru se vyplatí. V servisu jistě odhalí, že válce, písty či kroužky spotřebovávají nadměrně olej, neboť dochází k vyššímu spalování a součástky vymění. V tomto případě je také patrno zvýšená spotřeba paliva.

Zničené těsnění dříku ventilu: Nebezpečná porucha, kdy se olej dostává do spalovacího prostoru a začne kouřit. Tento prvek je nutno při opotřebování ihned vyměnit.

Opotřebované těsnění výpusti: Při výměně oleje je nutno měnit i těsnící kroužek na výpusti. Vyteklý olej z motoru je neklamný důkaz, že výpusť netěsní.

Netěsnosti olejové vany: Nutná výměna těsnění ventilů horních krytů olejové vany.

Špatně vyměněný olejový filtr: Během výměny oleje se mění i olejové filtry, které propouštějí olej v momentě, kdy nejsou dost zataženy nebo jsou špatně nasazeny. Výměnu oleje a filtrů realizujte precizně nebo svěřte vozidlo do rukou odborníků.

Úniky oleje přes jiné netěsnosti a praskliny: Zjevné je znečištění v okolí motoru. Příčinou může být také zvýšený tlak oleje. Nezbytné je zjistit příčiny zvýšeného tlaku a kontrola olejové vany.

Kdy se nevyhnete opravě motoru

Přetěsnění hlavy motoru: Přetěsnění motoru zapříčiňuje hromadění vody v motorovém oleji a jeho nadměrnou hladinu. Nutná je výměna těsnění hlavy válců.

Olej proniká do chladicí soupravy: Motor se začne přehřívat a v motorovém oleji je patrná pěna. Nezbývá vám nic jiného, než dát motor opravit.

Průniky oleje do katalyzátoru: Pokud při odstavení vozidla zpozorujete pod výfukem olejové skvrny, viník je jasný – motorový olej pronikl do katalyzátoru. Opět je nutná oprava motoru.

Náš tip: Při zpozorování spotřeby motorového oleje nepodléhejte panice, ale ověřte si normální spotřebu oleje, což je většinou 0,5 l na 1000 km.