Akce!!! při objednávce motoru doručení 35€ (884 Kč)

Vyhledávejte ve více než 835 ks produktech

Například: Škoda Fabia 1.9 nebo kódem motoru: ATD

Opravy poruch bloku motoru

Rozsvícená kontrolka motoru a jeho poruchy nemusí znamenat pro motor fatální konec. Některé poruchy jsou jen banální a jiné lze vyřešit výměnou části motoru. Repasované součástky do motoru lze sehnat za poměrně slušné peníze a chytrý servisák si poradí s jejich výměnou nebo opravou motoru pomocí speciálních strojů. Co čeká váš motor při opravě?

Motor skoro jako nový

Opravy motoru uvedou pomocí repasovaných součástek a speciálních strojů motor do stavu před let. Příčiny, proč váš motor potřebuje opravu, jsou několik. Jde například o používání nekvalitního oleje, přehřívání motoru nebo jednoduše je motor vlivem najetých kilometrů náchylnější k poruchám. Odešel vám blok motoru? Jelikož se jedná o spojovací prvek celého motoru a je jeho nosnou součástí, kroky k jeho opravě jsou o něco složitější. Mnohé kroky vedoucí k opravě bloku lze nahradit výměnou poškozené části motoru za repasované součástky.

Diagnostika a vyhledání poruch motoru

Po demontáži motoru nastává čas na jeho diagnostiku, nejprve vizuální a následně strojní. Definuje se poškození, nutná je kontrola geometrie a určení odchylek. Nastává čas na detailní kroky vedoucí k repasu všech částí motoru.

Opravy bloku motoru

Výbrus válců bloku motoru je základním předpokladem pro opravu trhlin a obnovu vodicích pouzder. Při tomto výkonu se vybrousí ventily, zarovnají válce a vymění těsnění. Kromě výbrusu se k opravě využívá honování válců bloku motoru t.j. zarovnání, jejich horizontální vrtání a tlakování hlavy válců. V této fázi se frézují horní uložení, uložení O-kroužků a samotné válce. Frézováním lze obnovit zkosení ventilů a vačkového hřídele. Výměna vodítek ventilů, frézování ventilů a instalace jejich nového těsnění jsou součástí každé opravy bloku motoru.

Odstraněné trhliny

Uvedenými postupy lze odstranit trhliny v bloku a nainstalovat nové vložky. Důležitá je samozřejmě oprava hřídele, která je mechanickým srdcem celého motoru. Hřídel se skládá ze dvou částí, a to z klikových a ojničních čepů. Nezbytné je osování uložení klikového hřídele v bloku motoru a celkový výbrus klikového hřídele spolu s uhlováním ojnic. Po osování a uhlování nastává výplach nečistot a konzervace hřídele.

Využití digitální strojů

Frézování, tlakování bloku motoru a horizontální vrtání jsou metody, kterými se kromě již zmíněných částí motoru opravují vložky válců bloku motoru, poškozené závity a realizuje se také přebroušení dosedací plochy hlavy válců i přebroušení dosedací plochy bloku motoru. Výbrus, frézování a vrtání je velmi přesné díky využití digitálního stroje, který procesy řídí s precizností na milimetry.